Verhuistijd is altijd een chaotische tijd, er komt namelijk vaak meer bij kijken dan men van tevoren dacht. Naast het regelen met eventuele makelaars en gemeente, moet je ook nog eens zelf binnen je huis alles regelen. Hoe krijg je alles nou op tijd geregeld, hoe laat je alles soepel verlopen en hoe vergeet je in al die chaos helemaal niks? Daarbij helpen we je maar al te graag, wij hebben allemaal tips op een rijtje gezet die jou de goede richting in sturen met jouw verhuizing.
Hou rekening met de tijd
Tijd is cruciaal bij verhuizen, wanneer kun je in je huis en wanneer moet je je oude huis uit? Deze twee vragen moet je sowieso al in je hoofd hebben zitten, je moet er namelijk wel voor zorgen dat je niet een aantal dagen op straat moet slapen. Daarnaast zijn deze data belangrijk omdat je op tijd moet beginnen met inpakken, het is verstandig om een week eerder te beginnen dan je denkt nodig te hebben.
Georganiseerd inpakken
Bij het inpakken is het handig om dozen op maat te bestellen, doe je spullen er in (max 20 kilo), vul het bij met vulmateriaal en maak ze goed dicht. Op deze manier benut je de ruimte van de dozen optimaal en zo kun je alles veel makkelijker overzichtelijk houden. Schrijf ook op elke doos wat er in zit en van welke kamer de doos is. Tip: pak elke dag één kamer in, gooi dingen die je niet meer nodig hebt weg en hou elke kamer in aparte dozen, zo hou je meer overzicht voor jezelf en loop je niet het hele huis af te dwalen op zoek naar bepaalde spullen. Bovendien is dit handig voor wanneer je in het nieuwe huis de spullen weer uit de dozen gaat halen. Ook belangrijk om te weten is dat je de zware spullen het beste onder in de doos kunt doen.
Speciale gevallen:
– Breekbare spullen en elektronica moeten goed omwikkelt worden met bescherming, dit kan bijvoorbeeld met folie, piepschuim of handdoeken, schrijf ook op deze dozen dat de spullen die er in zitten breekbaar zijn. Elektronica kun je het beste in de originele verpakking doen en hou goed bij welke snoeren voor wat bedoeld zijn.
– Medicijnen zou ik apart houden en de doosjes goed dichtplakken.
– Kleding en stof (denk aan kleden en gordijnen) kun je handig in plastic of vuilniszakken doen, zo blijft het netjes en raakt het niet door de war.